Suntem aici pentru tine
(021)327.87.27

Nici un produs

Livrare gratuita! Livrare
0,00 Lei Total

Plateste

Produs adaugat cu succes in cos
Cantitate- +
Total
0 articole in cosul dvs. Aveti un articol in cos.
Total produse: (cu TVA)
Total livrare (fara TVA) Livrare gratuita!
Total (cu TVA)
Continuati cumparaturile Finalizati comanda

In curand, magazinele de proximitate vor fi operate cu ajutorul aplicatiilor de mobil

Data publicare articol: 10-10-2017

Nu intamplator magazinele de proximitate romanesti functioneaza dupa programe tot mai putin flexibile: costurile de sustinere a unui orar care sa includa ore de noapte sau perioada weekend-ului sunt uriase!

In prezent, retaileri din toata lumea testeaza deja un concept care poate fi raspunsul la aceasta problema: unitati gestionate prin intermediul aplicatiilor de mobil. Mix intre magazinele de proximitate si automatele de bunuri, acestea pot deveni o solutie ce se adreseaza atat nevoii de reducere a costurilor de operare, cat si de extindere a portofoliului de servicii catre un segment de public pana acum inaccesibil.

Aplicatia de mobil va putea inlocui operatorii din magazin

Näraffär este numele unui magazin de 45 mp deschis in Suedia la inceputul lui 2016 cu 450 de articole, operat doar cu ajutorul unei aplicatii - Android sau iOS. Clientii sunt invitati sa se inregistreze inainte de a intra in magazin - ale carui usi pot fi deschise cu ajutorul unui QR Code. Odata aici, cumparatorii scaneaza articolele selectate, urmand sa plateasca factura pentru produsele achizitionate o data pe luna. In aceeasi aplicatie pot fi oferite sugestii de produse pentru adaugarea la raft sau raportate disfunctionalitati ale sistemului.

Ideea a fost preluata nu dupa mult timp de MobyMart - un mini-supermarket pe roti, a carui pozitionare este vizibila pentru clienti in aplicatia dedicata: acestia din urma pot astfel verifica direct de pe telefon daca van-ul este in apropiere si il pot “chema” intr-un anumit loc. Procesul de check-in magazin are loc tot in aplicatie, cu ajutorul unui asistent digital.

Un alt exemplu de magazin al viitorului este Amazon Go - super-avansat tehnic - in care clientii nici nu trebuie sa scaneze produsele cumparate. Scanarea si inregistrarea acestora, precum si emiterea facturii au loc la poarta de iesire, in momentul in care cumparatorii parasesc unitatea.

Si in cealalta parte a lumii este testat acest nou concept, de catre magazinele de proximitate japoneze Lawson si 7-Eleven, retailer-ul francez Auchan sau producatorul chinez Wahaha. Nu putea lipsi din aceasta lista nici Alibaba, unul dintre cele mai puternice branduri din China, cu Tao Café.

Aceste exemple sunt inca in etapa experimentala, iar adoptia lor pare indepartata acum. Extinderea lor in toata lumea este deja inevitabila insa datorita consumatorilor care-si doresc, tot mai mult, solutii adaptate la stilul lor de viata.

Articole recomandate