Obligativitatea contractului de service pentru case de marcat

Data publicare articol:

De la 1 septembrie, casele de marcat cu jurnal electronic au devenit obligatorii pentru contribuabilii mari si mijlocii din Romania. Este necesar un contract de service care sa insoteasca achizitionarea si implementarea acestora?

Legislatia prin care agentii economici sunt obligati sa utilizeze case de marcat electronice fiscale are si prevederi cu privire la obligativitatea incheierii unui contract de service.

HG 479/2017, care cuprinde normele de aplicare ale OUG 28/1999 (legea privind obligativitatea utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale), prevede necesitatea existentei unui contract de service. Astfel, ”distribuitorii autorizati sau unitatile acreditate din reteaua acestora au obligatia sa anexeze la cartea de interventii o copie a contractului de service pentru aparatul in cauza, pentru perioada de garantie sau pentru perioada de postgarantie, dupa caz.”

In articolul de lege se mentioneaza si faptul ca “refuzul expres sau tacit al utilizatorului de a incheia contracte de service pentru perioada de postgarantie echivaleaza cu renuntarea voluntara la utilizarea acelui aparat de marcat electronic fiscal si adoptarea deciziei de a achizitiona un alt tip de aparat.”

De asemenea, in OUG 28/1999 este prevazuta obligativitatea distribuitorului autorizat de a asigura service-ul aparatului de marcat fiscal vandut, pe toata perioada de garantie si ulterior. Și utilizatorul casei de marcat are o obligatie prin lege: aceea de a pastra cartea de interventii, iar impreuna cu unitatile acreditate pentru service de a raspunde de completarea si de actualizarea acesteia cu datele referitoare la identitatea utilizatorului si la interventiile service efectuate. Alte precizari din OUG se refera la faptul ca “Operatorii economici sunt admişi la procedura de autorizare numai pentru aparatele de marcat electronice fiscale care se încadrează în prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă şi pentru care asigura service pentru perioada de garanţie, postgaranţie şi piese de schimb.”

In acest sens, Sedona va propune 2 variante de contract de service care cuprind un pachet complet de beneficii.

  • Prima varianta include deplasari la sediul clientului: 1 sau 3 deplasari pe luna la contracte pentru 3, 6 sau 12 luni. In varianta standard deplasarea se face maximum in urmatoarea zi lucratoare, iar in varianta optionala deplasarea se face in maximum 2 ore.
  • A doua varianta de contract de service nu include deplasari, acest tip de contract fiind disponibil doar pe o perioada de 12 luni.

Contractele de service includ si asistenta telefonica, livrare consumabile, programare articole, manopera reparatii, descarcare raport fiscal lunar si jurnal electronic, actualizare parametri si extragere memorie fiscala.

Pentru orice intrebari referitoare la procesul de tranzitie de la casele de marcat clasice la cele cu jurnal electronic, specialistii Sedona va stau oricand la dispozitie.

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile marcate cu * sunt obligatorii.