Tot ce trebuie sa stii despre factura storno

Data publicare articol:
Data revizuire articol:

Esti pe cale sa-ti deschizi propria afacere sau detii deja un business? Ei bine, trebuie sa stii ca sunt procese pe care trebuie sa le intelegi si sa le poti realiza si singur, indiferent daca alegi ulterior sa apelezi la ajutor de specialitate. Facturarea este unul dintre aspectele business-ului tau pe ar fi bine sa-l cunosti, chiar daca ai deja un contabil.

Un tip de factura pe care-l vei intalni indiferent de specificul afacerii tale este factura storno, iar in cele ce urmeaza vei afla ce este, cand trebuie emisa si cum anume se realizeaza emiterea acesteia.

Factura storno

Acest document se realizeaza atunci cand doresti sa corectezi o tranzactie anterioara, sa rectifici datele trecute intr-o factura care a ajuns deja la client sau cand acesta din urma alege sa returneze produsele.

Situatii in care este necesara stornarea

Regularizarea avansului este unul dintre cazurile in care se foloseste acest tip de factura. Atunci cand primesti un avans pentru comenzile incheiate, este obligatorie stornarea facturii de avans in momentul in care o realizezi pe cea finala, care cuprinde intreaga comanda. Conform Codului Fiscal, sunt cateva date care trebuie sa se regaseasca obligatoriu pe o factura, printre care si data incasarii unui avans.

Emiterea unei facturi storno se face, totodata, atunci cand are loc un retur. Pentru factura initiala intocmesti o factura storno, act ce nu poate functiona ca factura de sine statatoare, rolul ei este de a corecta greseli de facturare, de a rectifica datele unor intelegeri initiale sau de a incheia colaborarea cu un client.
In situatia unui retur, se poate realiza si stornarea partiala, cand clientul nu doreste sa returneze toate produsele cumparate, ci doar cateva iteme sau cand doar anumite valori din actul initial trebuie modificate.
Daca ai facut o greseala in procesul de facturare, nu te ingrijora! O poti repara fara prea mari probleme prin stornarea documentului initial.

De asemenea, daca ai incheiat o intelegere cu un client dar acesta se razgandeste, poti storna factura initiala. Atentie! Aceasta posibilitate exista doar pentru cazul in care prestarea de servicii sau livrarea de produse nu a avut loc inca.

Cum are loc stornarea

Sunt doua modalitati prin care poti realiza stornarea. Cea dintai presupune intocmirea unui nou document care sa cuprinda informatiile din factura initiala, numarul si data acesteia, alaturi de valorile stornate cu semnul minus in fata, iar cele corecte, cu semnul plus.
A doua varianta necesita emiterea a doua documente, unul cu informatiile si valorile corecte si altul cu valorile cu semnul minus, care sa contina si numarul si data actului corectat.
Acest proces poate fi semnificativ simplificat daca alegi sa folosesti un soft de gestiune, stornarea fiind redusa la cateva click-uri.

Sfaturi

Contabilitatea unui business vine cu multe provocari; tocmai de aceea este bine sa ai in vedere cateva optiuni la care poti apela pentru a face totul mai usor, cum ar fi: un software pentru gestiunea magazinului, cateva intalniri cu un contabil specializat, case de marcat tip self check out, informarea cu privire la schimbarile legislative.

Un proces important in administrarea oricarui bussiness, precum realizarea unei facturi storno, poate fi mult mai usor atunci cand intelegi intregul proces, apelezi la solutii digitale sau colaborezi cu un contabil.

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile marcate cu * sunt obligatorii.