Suntem aici pentru tine
(021)327.87.27

Nici un produs

Livrare gratuita! Livrare
0,00 Lei Total

Plateste

Produs adaugat cu succes in cos

Cantitate- +
Total

0 articole in cosul dvs. Aveti un articol in cos.

Total produse: (cu TVA)
Total livrare (fara TVA) Livrare gratuita!
Total (cu TVA)
Continuati cumparaturile Finalizati comanda

Declaratia A4200 - ce este, cand se depune si cum se completeaza

Data publicare articol: 15-01-2019

Ce este / ce reprezinta declaratia A4200 ?
Cui se adreseaza declaratia A4200 ?
Cum se completeaza declaratia A4200 ?

Ce este / ce reprezinta declaratia A4200

Declaratia A4200 este raportul lunar al activitatii firmelor care utilizeaza noile case de marcat cu jurnal electronic. Pentru fiecare casa de marcat electronic utilizata de o firma trebuie construita o declaratie A4200, pornind de la o colectie de fisiere XML pentru fiecare zi fiscala (indicativ A4203) si un XML rezumat al perioadei, registru (indicativ A4200) - toate, generate de AMEF. Declaratia ANAF trebuie semnata cu certificat digital calificat pentru depunerea pe site-ul e-guvernare.

Cui se adreseaza declaratia A4200?

Depunerea declaratiilor A4200 la ANAF revine tuturor contribuabililor care utilizeaza AMEF (inclusiv PFA-uri care folosesc case de marcat cu jurnal electronic). Obligatia depunerii declaratiilor revine utilizatorului AMEF, iar pentru a o putea depune, persoana care semneaza formularul A4200 cu certificat digital calificat trebuie sa fi fost in prealabil inregistrata cu drept de depunere a declaratiilor in numele utilizatorului.

Atentie! In prezent, declaratia A4200 poate contine doar fisiere pentru AMEF-urile de uz general (indicativ A4203), urmand sa fie extinsa si la AMEF-uri pentru case de schimb valutar (indicativ A4201) sau instalate pe taxiuri (indicativ A4202).

Cum se completeaza declaratia A4200?

Toate fisierele XML extrase din AMEF (de tip zi fiscala si registru) trebuie stocate intr-un folder gol, care va contine fisiere doar pentru un singur NUI (numar unic de inregistrare al aparatului, obtinut de la ANAF) si doar pentru o singura perioada de raportare.

Fisierele trebuie validate apoi prin DUKIntegrator, un soft pus la dispozitie de ANAF inca din 2011 pentru depunerea declaratiilor electronice ale ANAF. Puteti descarca acest soft de pe www.anaf.ro. Cu ajutorul softului veti putea genera un document PDF care sa integreze toate fisierele XML extrase din casa de marcat cu jurnal electronic. Odata generat, documentul PDF final va fi semnat electronic.

Atentie! Nu este permisa nicio interventie asupra fisierelor XML care alcatuiesc declaratiile A4200.

Alte situatii si solutionarea lor

1. Declaratia A4200 se transmite doar in lunile in care sunt emise bonuri fiscale de catre utilizatorul care opereaza casele de marcat cu jurnal electronic. Pentru perioadele de raportare in care aparatele nu sunt utilizate (in nicio zi din luna respectiva) se va transmite formularul F4109. Aceiasi pasi vor fi urmati si in cazul caselor de marcat cu jurnal electronic care nu au fost folosite niciodata, pentru fiecare luna.

2. In cazul contribuabililor care au sute/mii de case de marcat, ANAF ofera posibilitatea dezvoltarii de aplicatii care automatizeaza acest proces. Mai multe informatii puteti gasi aici.