Ce trebuie sa stii atunci cand deschizi un magazin de proximitate

Data publicare articol:
Data revizuire articol:

Oricat de confortabila si de simpla ar fi experienta de shopping online pentru cumparatorii de astazi, un lucru ramane cert: magazinele sunt aici sa ramana. Acest lucru e cu atat mai adevarat in cazul shop-urilor mici, ale caror avantaje de necontestat le fac in continuare foarte atragatoare pentru clienti.

Dovada? Chiar sub ochii nostri, pe masura ce vedem aparand tot mai multe magazine de proximitate ale marilor lanturi de retail din Romania.

Avantajele magazinelor mici:

  • Sunt aproape de clientii lor.
  • Sunt sau au un potential puternic de nisa.
  • Devin familiare pentru cumparatori, care raman loiali acestora.

Te-ai gandit sa deschizi un magazin de proximitate? Iata 5 trucuri utile:

  1. Cunoasterea viitorilor tai clienti este cel mai important pas. In functie de preferintele cumparatorilor poti stabili profilul business-ului tau (magazin general / de nisa) sau poti estima potentialul ideii tale de afacere.
  2. Pozitionarea. Se spune ca, in Retail, pozitionarea e totul. Asadar, asigura-te ca spatiul comercial pe care-l alegi pentru viitorul tau magazin are o localizare care sa-ti poata ajuta afacerea sa se extinda. Este suficient de accesibil pentru clienti? Este indeajuns de vizibil? Sunt aspecte care trebuie sa intre in orice analiza temeinica.
  3. Ai deschis magazinul? Munca abia acum incepe 🙂 Cel mai important este sa diferentiezi business-ul tau de alte afaceri cu acelasi profil (cu atat mai mult daca acestea se afla in proximitate). Sunt o multime de optiuni pe care le poti testa, si care variaza de la design-ul magazinului la oferta de produse sau la modalitatea de promovare a acestuia.

Iata cateva idei care functioneaza:

  • Testeaza produse noi si creeaza oferte pentru ele. E un instrument foarte util de a atrage clientii, care nu vor refuza ocazia unui eveniment de reduceri inedit.
  • Ofera servicii care nu se pot gasi in magazine cu acelasi profil. Intotdeauna, la cele mai inalte standarde.
  • Investeste in design. Pentru cei mai multi cumparatori, aspectul magazinului determina decizia de achizitie. Cu alte cuvinte, cu cat are un aspect mai placut, cu atat magazinul tau va avea mai mult succes.
  • Creeaza o experienta de cumparare cat mai usoara. Cu atat mai mult cu cat cumparatorii au acum reperul shopping-ului online, unde cumparaturile pot fi atat de simple ca un click. Gestioneaza eficient traficul din magazin (atat prin amenajarea produselor, cat si prin solutii de management al cozilor) si asigura-te ca oferi optiunile de plata preferate de cumparatori.
  1. Creeaza o experienta de shopping personalizata. E un diferentiator major fata de shopping-ul online! In plus, mersul la cumparaturi ne face sa ne simtim bine. Asadar, asigura-te ca fiecare client va pleca din magazinul tau cu un zambet pe buze. Posibilitatile sunt infinite aici… e nevoie doar de putina imaginatie.
  2. Marketing. Daca ai ajuns in acest pas, spune-le tuturor despre shop-ul tau si incearca intotdeauna sa gasesti cai de a aduce clienti noi in magazin sau a-ti fideliza clientii vechi.

Nu mai putin important, asigura-te ca ai toata infrastructura necesara pentru operarea eficienta a magazinului tau. In portofoliul Sedona, poti gasi solutii complete pentru magazine de orice dimensiune, pe care te poti baza!

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile marcate cu * sunt obligatorii.