Comertul online romanesc va depasi 18 miliarde de lei anul acesta. La ce sa fiti atenti in 2022

Comertul online romanesc va depasi 18 miliarde de lei anul acesta. La ce sa fiti atenti in 2022

Data publicare articol:
Data revizuire articol:

Piata de comert online din Romania va depasi 18 miliarde de lei in 2021, dupa o crestere de 15% fata de 2020, practic cel mai bun an de e-commerce local de pana acum, potrivit unui studiu Termene.ro, care arata ca valoarea acestui sector s-a dublat in doar 4 ani (2017-2020). Si mai spectaculoase sunt profiturile companiilor din domeniu, care s-au dublat la randul lor in ultimii 4 ani… dar in fiecare an!

Pe fondul evolutiei unei piete globale estimata sa ajunga la 4,2 trilioane de dolari in 2025, comertul online romanesc urmeaza sa creasca anual cu aproape 10% pe parcursul urmatorilor 4 ani. E firesc: Romania este inca o piata tanara, care se formeaza pe masura ce comenzile online devin rutina pentru cumparatori.

In acest context, care e urmatorul pas? Si la nivel global, dar si in Romania, retailerii sunt atenti la 2 mari tendinte:

  1. Cumparaturile devin omnichannel.

Procesul de achizitie devine tot mai complex, pe masura ce online-ul deschide tot mai multe posibilitati pentru consumatori. Cumparatorul poate afla despre un produs la televizor, poate merge sa-l testeze in magazin, poate intelege mai multe despre el pe Facebook si-l poate comanda pe site… sau, de ce nu, pe WhatsApp. Astazi nu mai exista un singur mod de a face cumparaturi!

  1. Automatizarea devine norma.

Pentru a eficientiza activitatea online, multi retaileri aleg sa ofere servicii de suport automatizat. Sunt o garantie de raspuns rapid si eficient pentru utilizatori si sunt o modalitate excelenta de filtrare a cererilor venite din partea utilizatorilor, astfel incat doar cazurile care necesita atentie speciala sa ajunga la angajati.

Soft-urile de Customer Service (care pot fi implementate si pe platforma online proprie, dar si in Social Media) pot prelua multe dintre activitatile angajatilor, de la prezentarea promotiilor si ofertelor la preluarea de feedback. Ingenios, nu-i asa?

Un lucru e cert: Pe masura ce creste, comertul online se schimba, in timp ce noi trenduri il redefinesc. De retinut insa… veti afla cele mai importante tendinte de la proprii dumneavoastra cumparatori – Ascultati-i! Suntem in data-first commerce.

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile marcate cu * sunt obligatorii.