eCommerce-ul romanesc: Vestea buna? Creste puternic. Vestea mai putin buna? Doar 4 din 10 utilizatori de net fac si cumparaturi

eCommerce-ul romanesc: Vestea buna? Creste puternic. Vestea mai putin buna? Doar 4 din 10 utilizatori de net fac si cumparaturi

Data publicare articol:
Data revizuire articol:

Romania se afla pe penultimul loc din Uniunea Europeana in ce priveste numarul utilizatorilor de internet care fac si cumparaturi online, arata biroul european de statistica. Astfel, daca 74% dintre utilizatorii de net din UE cu varste cuprinse intre 16-74 de ani au facut achizitii online anul trecut, Romania are inca mult de recuperat, in ciuda unui avans exploziv in ultimii ani: Doar 4 din 10 utilizatori de net din tara noastra au si facut shopping online (44% dintre cei cu varste cuprinse intre 16-74 de ani). De fapt, rata de utilizare a comertului online a scazut usor anul trecut comparativ cu 2020!

E de retinut totusi ca astazi, piata romaneasca de eCommerce e estimata de Asociatia Romana a Magazinelor Online la peste 6 miliarde de euro, cu o valoare medie a cosului de cumparaturi online de 52,6 euro in 2021 (conform 2Performant) si cu produsele din Fashion, Book, Movies and Music, Beauty, Home and Garden si Electronics IT&C in topul preferintelor cumparatorilor.

Cert este ca shopping-ul online e foarte popular, atat in Romania, si cu atat mai mult in UE. De ce? Consumatorii apreciaza confortul acestui mod de a face shopping, dar si accesul la o gama vasta de produse, comparatoare de preturi si review-uri.

E important de inteles, pe de alta parte, de ce unii din cumparatori (66% in Romania) aleg sa mearga la shopping in magazine fizice. In top 5?

  • Le place sa vada produsele si sunt loiali magazinelor (si obiceiurilor lor);
  • Nu au nevoie sa faca achizitii online;
  • Isi fac griji cu privire la siguranta platilor si la intimitate;
  • Nu au cunostintele tehnice necesare pentru a face achizitii online;
  • Isi fac griji cu privire la returnarea produselor, plangeri sau rambursari.

Takeaway: Piata romaneasca de eCommerce este inca mica, dar datele sustin nu doar avansul spectaculos al acesteia din ultimii ani, ci indica si posibilitati de crestere la fel de spectaculoase pentru urmatoarea perioada.

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile marcate cu * sunt obligatorii.