Tot ce trebuie sa stiti despre conectarea caselor de marcat la ANAF

Data publicare articol:

Inceput in 2018, procesul conectarii caselor de marcat cu jurnal electronic la ANAF nu a fost finalizat nici pana astazi, desi, in prezent, mai bine de 550.000 de echipamente au fost inlocuite de contribuabili. Conectarea efectiva a noilor case de marcat la serverele ANAF va fi realizata insa in primul semestru al acestui an, potrivit declaratiilor presedintei ANAF, Mirela Calugareanu.

Ce trebuie sa stiti:

– Conectarea caselor de marcat la serverul ANAF se poate face fie prin GPRS (cu o cartela SIM), prin LAN (internet-cablu) sau Wi-Fi. Alegerea modalitatii de conectare va apartine contribuabilului.

– Vor exista si case de marcat care vor functiona in zone fara acoperire la internet. Acestea vor trimite o declaratie la ANAF care va contine datele de identificare ale operatorului economic si o declaratie pe proprie raspundere prin care utilizatorul mentioneaza ca aparatul de marcat electronic fiscal va functiona în modul de lucru offline.

– Desi obligativitatea conectarii caselor de marcat este in vigoare, ANAF nu poate amenda contribuabilii pana la 31 martie. Este posibil ca termenul sa fie prelungit.

– Sanctiunile pentru folosirea caselor de marcat electronice fiscale fara a fi conectate la serverele ANAF variaza intre 8.000 lei si 10.000 lei.

– Casele de marcat se vor bloca automat daca nu vor transmite pe o anumita perioada de timp date online catre ANAF, potrivit Patronatului Comerciantilor si Servisantilor de Case de Marcat.

– Casele de marcat vor transmite automat catre ANAF datele activitatii din ziua respectiva, imediat dupa emiterea raportului Z.

– Prin conectarea caselor de marcat electronice fiscale la serverele ANAF, aparatele trec din regimul de functionare cu profil 0 la regimul de functionare cu profil 1. Trecerea se face prin importul certificatului digital ANAF, urmat de importul altor informatii necesare.

!! In momentul in care vor incepe operatiunile de conectare a caselor de marcat la serverele ANAF, Sedona va pune la dispozitia dumneavoastra un calendar pentru programari.

!! Operatiunile vor putea fi facute la sediul clientilor cu contract de service sau la sediile Sedona.

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile marcate cu * sunt obligatorii.