Suntem aici pentru tine
(021)327.87.27

Nici un produs

Livrare gratuita! Livrare
0,00 Lei Total

Plateste

Produs adaugat cu succes in cos

Cantitate- +
Total

0 articole in cosul dvs. Aveti un articol in cos.

Total produse: (cu TVA)
Total livrare (fara TVA) Livrare gratuita!
Total (cu TVA)
Continuati cumparaturile Finalizati comanda

Cum se anuleaza bonul fiscal

Informatii generale

Cadru legislativ

Situatii care duc la anularea bonului fiscal

Intocmirea dosarului, documente justificative

Informatii generale

Obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale este reglementata printr-o serie de ordonante si hotarari de guvern care privesc in mod direct legislatia caselor de marcat.
Legea caselor de marcat contine, de asemenea, informatii cu privire la factura si chitanta, obligativitatea emiterii bonului fiscal si a facturilor (la cerere) si modalitatea de anulare a facturii sau anularea bonului fiscal emis incorect.

Cadru legislativ

Ordonanta caselor de marcat, OUG nr. 28 din 25 martie 1999, republicata si cu modificarile si completarile ulterioare prevede ca operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct către populatie au obligativitatea de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, de a emite bonuri fiscale si de a le preda clientilor. La solicitarea acestora, comerciantii vor elibera si factura fiscala.

Referitor la anularea bonului fiscal, normele metodologice de aplicare se regasesc in H.G. nr. 479 din 18 aprilie 2003, la articolul 36. Hotararea de guvern nr. 479 din 18 aprilie 2003 se refera la aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Situatii care duc la anularea bonului fiscal

Exista doua situatii in care bonul fiscal emis se poate anula. Daca in momentul vanzarii operatorul de vanzari a introdus gresit suma pe bon, acesta poate sa anuleze bonul gresit si sa emita unul corect.
A doua situatie in care chitanta sau bonul fiscal se anuleaza este cea in care operatiunea a fost inregistrata in aparatul de marcat, dar clientul nu a mai achitat apoi suma aferenta.

Intocmirea dosarului, documente justificative

Articolul 36 al H.G. nr. 479 din 18 aprilie 2003 prevede termenii si conditiile pentru corectarea sau anularea inregistrarii unei operatiuni dupa emiterea bonului fiscal.


Astfel, utilizatorul intocmeste un dosar care va cuprinde patru documente.
a) Primul, procesul verbal de anulare bon fiscal sau sesizarea scrisa a persoanei care a efectuat gresit operatiunea, cu precizarea motivatiei de corectare sau de anulare a acesteia, precum si a numarului de ordine al bonului fiscal de corectat sau codul bonului fiscal, a orei si minutului emiterii acestuia;
b) Decizia scrisa de aprobare a corectarii operatiunii gresit efectuate, emisa de directorul financiar-contabil, contabilul-sef sau de alta persoana care raspunde de gestionarea patrimoniului unitatii este un al doilea document care trebuie atasat, conform legislatiei caselor de marcat.
c) Se ataseaza la dosar si copia de pe nota sau notele de receptie si constatare de diferente, intocmite de la ultima inventariere pana la zi, prin care a fost stabilit pretul cu amanuntul al produsului sau produselor inregistrate gresit in aparatul de marcat electronic fiscal.
d) Nu in ultimul rand, se adauga nota de contabilitate care reflecta operatiunea efectuata.

Cele mai noi articole

Articole similare