Avantajele adoptarii caselor de marcat self-checkout pentru afacerea ta

Data publicare articol:
Data revizuire articol:

Casele de marcat self-checkout sau self-service sunt cele unde clientul isi poate scana singur produsele cumparate, plateste, primeste bon si poate pleca din magazin. Astfel de puncte automate pot fi utilizate si pentru plata facturilor sau pentru diverse alte plati ori operatiuni bancare, toate avand in comun absenta interactiunii cu un casier. 

Principiul este acela de autoservire si este o alternativa utila, viabila si preferata de multe categorii de clienti pentru ca economisesc timp, le ofera o experienta imbunatatita, confort si, nu in ultimul rand, cresc eficienta comerciantului care vinde cu amanuntul. In cele ce urmeaza vorbim despre beneficiile acestor puncte de self-service pentru o afacere, dar si despre provocarile pe care aceste sisteme de plata le presupun.  

Ce sunt casele self-checkout

Tehnologia de self-service a devenit parte fireasca din viata omului modern. Gasim astfel de chioscuri fara interactiune umana in aeroporturi, gari, banci, policlinici, parcari si, dupa cum este si firesc, in magazine, restaurante si alte unitati care comercializeaza produse cu amanuntul. Oriunde exista un potential flux ridicat de clienti, chiar si numai ocazional, sisteme de plata self-checkout sunt o alternativa eficienta. Chiar si magazinele mai mici pot beneficia de o casa automata, beneficile fiind substantiale si pentru clienti si pentru comerciant. 

Casele self-checkout sau casele self-service sunt sisteme simple si intuitive care permit unui cumparator sa-si plateasca singur cumparaturile, cu bani cash, card sau mixt, in propriile conditii, fara sa mai aiba nevoie de un casier care sa scaneze produsele. Sistemele sunt foarte utile in magazine de tip retail, pentru ca oferea independenta totala cumparatorului, de la selectarea produselor de pe raft, pana la achitarea loc. Casele self-checkout se dovedesc atractive pentru clienti in toate tipurile de magazine alimentare, inclusiv in multe restaurante de tip fast-food (clientul scapa de presiunea de a face rapid comanda) sau in sistemele de tip easybox (care finalizează tranzactiile de tip e-commerce). 

Interesul pentru acest tip de sistem de plata este in continua crestere, tocmai pentru firescul si utilitatea lui, dar nu elimina prezenta caselor de plata traditionale asistate de un casier. Progresul tehnologic permite acestor sisteme sa fie extrem de simple si usor de utilizat de catre clienti. Casa self-service cuprinde un ecran tactil, un cantar pentru fructe si legume vrac si un sistem de scanare fix si mobil a codurilor de bare de pe etichetele produselor.

Controlul cantitatii produselor scanate de client se face cu ajutorul unui cantar care face conexiunea intre produs si greutate, comparand valorile cu cele informatizate din sistemul propriu de gestiune. Existenta unor astfel de sisteme de plata automata, impune o informatizare completa, in cazul unui magazin, a intregii gestiuni.  

👉 Prin alegerea sistemelor intuitive si simplu de utilizat de self-checkout, clientii au independenta totala in magazin, este eliminat statul la cozi si interactunea cu angajatii. In plus, afacerea are de castigat prin reducerea costurilor si redistribuirea eficienta a personalului. 

Avantajele caselor self-service pentru clienti

Rapiditatea scanarii si a platii este argumentul forte in favoarea clientilor, dar nu este singurul. Acestea sunt avantajele pe care casele self le ofera: 

  1. Rapiditate. Pentru clienti principalul beneficiu este economia de timp, in conditiile in care nu doar scanarea si plata trebuie luate in calcul, ci si intervalul in care se sta la coada pentru a ajunge la casier. Sistemele self-service elimina aceasta problema a randului de la casa, si se dovedesc extrem de utile mai ales la orele si in zilele aglomerate. 
  1. Intimitate. Produsele nu mai sunt expuse pe banda la casa traditionala, nu mai trec prin mana casierului, iar cumparatorul este singurul care le proceseaza si atinge. 
  1. Non stop. Self-checkout-urile pot funcționa 24/7, ceea ce le face disponibile pentru clienți la orice ora. Acest lucru poate fi util pentru magazinele cu vanzare cu amanuntul sau de tip fast-food care au program non stop.
  1. Facturarea corecta. Este complet eliminat riscul unor greseli din partea casierului dat fiind faptul ca sistemele de plata de tip self sunt programate sa verifice in mod automat produsele si preturile acestora, reducand probabilitatea de erori umane in procesul de facturare. 
  1. Siguranta. Este mai confortabil sa eviti statul la rand, dupa cum poate fi mult mai igienic sa nu mai fie necesar sa rulezi toate produsele cumparate pe banda de la casa traditionala. Acesta a fost unul dintre argumentele forte care au impulsionat major sistemele de tipul self-service in perioada cu risc pandemic. 

Avantajele caselor self-checkout pentru afacere

Avantajele sistemelor self-checkout se reflecta in beneficii reale pentru companie – reducerea costurilor, eficientizarea fluxului de produse, gestionare facila, dar aduce si beneficii suplimentare clientilor, prin reducerea adaosurilor comerciale, concomitent cu scaderea costurilor si adaptarea eficienta a comerciantului la comportamentul clientului. 

  1. Reducerea costurilor operationale. Transferul operatiunilor legate de scanare si plata la client permite reducerea costurilor si a consumului de resurse pentru operatorul comercial si afacerea sa. Personalul castiga timp pentru alte activitati, de la organizarea marfurilor, la acordarea de asistenta clientilor. Sunt reduse inclusiv costurile legate de personal care se vor regasi in reducerea adaosului comercial si a preturilor, ceea ce este in avantajul cumparatorilor.
  1. Cresterea vanzarilor. Sistemul self genereaza cresterea vanzarilor, tocmai prin existenta a mai multe puncte de prelucrare finala a cumparaturilor. Este efectul imediat al faptului ca o buna parte dintre clienti nu mai sunt nevoiti sa stea la coada, la casele de marcat clasice.
  1. Eficientizarea spatiului. Statiile de tip self ocupa mai putin spatiu comparativ cu cele traditionale, ceea ce permite organizarea optima a spatiului destinat zonei de plata. Concret, vor exista mai multe puncte de vanzare ceea ce va spori fluxul de clienti si rapiditatea prelucrarii finale a cumparaturilor. 
  1. Gestionarea usoara a stocurilor.  Casele marcat self-service functioneaza cu un sistem integrat de date, ceea ce permite un control in timp real al marfurilor disponibile, a celor care intra si ies din magazin. Un beneficiu suplimentar este identificarea facila a tendintelor cumparatorilor care se pot modifica in functie de sezon, ceea ce permite aprovizionarea corecta conform cererii. Avantajele sunt atat pentru afacere, care va avea vanzari crescute si constante, dar si pentru client, care va gasi mereu ceea ce cauta. 
  1. Scalabilitate imbunatatita. Casele de tip self-service sunt compacte si modulare, iar acest detalii de design le sporeste substantial functionalitatea. Compania are posibilitatea de a adapta numarul punctelor self in functie de cerinte. 

👉 Afla care este procedura completa pe care trebuie sa o urmezi, pas cu pas,  pentru fiscalizarea si defiscalizarea caselor de marcat

Ce provocari sunt asociate caselor de marcat self-checkout 

Desi implica multiple beneficii, pe termen scurt si lung atat pentru clienti, cat si pentru afacere, casele de marcat de tip self vin si cu o serie de provocari, care sunt la randul lor impartite intre ambele parti.

  1. Dificultati in utilizare, pentru clienti. Pentru multi comercianti aceasta este principalul dezavantaj al caselor de marcat self-checkout. Desi sunt simplu de utilizat si intuitive, apar situatii in care folosirea acestora poate fi dificila. Practica a demonstrat ca prezenta monitorilor, care supravegheaza, ajuta si ofera indicatii contribuie substantial la depasirea dificultatilor si la familiarizarea clientilor. 
  1. Lipsa interactiunii umane. Pentru unii clienti interactiunea umana dintre ei si casier este un element important. Totodata, aceasta este o modalitate prin care comerciantul poate afla opinii si necesitati ale clientului pe care sistemele de tip auto-checkout nu le ofera. 
  1. Problemele tehnice si disfunctionalitati ale aparatelor. Desi cu totul ocazionale si usor de rezolvat, dificultatile tehnice pot crea disconfort clientilor si sunt una dintre principalele cauze care-i determina pe acestia sa aleaga casele traditionale. 
  1. Tentativa de frauda. Acesta este principalul dezavantaj pentru comerciant. Fraudele pot fi premeditate sau involuntare. Sistemele de siguranta ale caselor, monitorizarea video si prezenta fizica a angajatilor pot descuraja astfel de situatii.
  1. Investitia initala. Achizitia caselor self implica costuri, astfel ca acesta poate fi o dificultate pentru comerciantii. Implementarea sistemului aduce insa o multitudine de avantaje care amortizeaza in termen scurt investitia initala. 

👉 Sedona investeste in dezvoltarea de solutii fiscale, echipamente, programe si aplicatii de mobil. Incearca un astfel de program care contribuie la eficientizarea proceselor contabile de la emiterea, la stornarea si anularea facturilor.

Solutii eficiente care sporesc eficienta caselor de tip self

Exista solutii si strategii care pot imbunatatii atat experienta clientilor, cat si beneficiile pentru afacere prin prezenta caselor de marcat de tip self. Merita mentionat faptul ca beneficiile client – comerciant se intrepartrund, casele self-checkout fiind o solutie de tipul win-win. 

Iata cateva moduri in care se pot amplifica beneficiile: 

  • opteaza pentru o interfata a self-checkout-ului foarte prietenoasa si simpla; 
  • ofera rapid asistenta cu eleganta si amabilitate; 
  • raspunde prompt la solicitari (de exemplu, autorizarea pentru produse din tutun sau alcool) si elimina timpul de asteptare pentru acestea; 
  • alege sisteme care permit plata in mai multe moduri (cu bani lichizi, card, vaucere); 
  • ofara pliante informative, tutoriale, scheme de utilizare usor de inteles; 
  • ofera bonusuri celor care le utilizeaza; 
  • asigura siguranta tranzactiilor, implementand masuri de securitate pentru a proteja datele clientilor; 
  • respecta intimitatea celor care le folosesc; 
  • informeaza onest clientii despre beneficiile caselor self-service, inclusiv despre cele care avantajeaza comerciantul.  

Casele de marcat in sistem self sunt un beneficiu atat pentru clienti, cat si pentru comercianti. Desi tranzitia de la sistemele traditionale la cele automate poate implica unele dificultati, acestea pot fi depasite daca se adopta o atitudine constructiva de ambele parti. 
Sursa foto: shutterstock.com, shutterstock.com, shutterstock.com, shutterstock.com

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile marcate cu * sunt obligatorii.