[Studiu] Deciziile in timp real bazate pe date, motor al comertului online. Ce trebuie sa stiti

Data publicare articol:
Data revizuire articol:

Cum ar fi sa puteti cunoaste in detaliu fiecare pas facut de clienti, de la primul click online pana la livrarea acasa? Ce ii motiveaza pe cumparatori? Care sunt cauzele pentru care acestia refuza in final o comanda? De fapt, puteti avea toate aceste informatii la indemana!

O demonstreaza studiul Click-to-Door, care propune utilizarea datelor pentru a optimiza calatoria clientului catre achizitie si pentru a creste vanzarile magazinelor online.

Intr-o analiza a pietei de e-commerce din Romania, cercetarea priveste in detaliu intregul proces de achizitie, de la prima interactiune online cu mesajele promotionale pana la accesarea magazinului digital, vizualizarea informatiilor si adaugarea produselor in cos, pana la livrare si mai apoi la managementul clientilor post-livrare.

Studiul se bazeaza pe analiza a mai mult de 15 milioane de click-uri si jumatate de milion de comenzi din zeci de magazine online din Romania, care arata ca, in prezent, deciziile in timp real bazate pe date sunt referinta de bune practici in e-commerce.

Ce trebuie sa stiti:

  • Cea mai mare parte a comenzilor sunt platite in numerar, la livrare – Romanii prefera in continuare sa achite pentru comenzi in momentul in care le primesc.

Oferiti clientilor dumneavoastra posibilitati multiple de plata! Lipsa de optiuni poate echivala cu pierderea de potentiali cumparatori.

  • Utilizatorii care ajung organic in site (ex. din motoarele de cautare sau din retelele sociale) petrec mai mult timp in magazinul online, iar comenzile plasate de acestia au sanse mai mici sa fie refuzate la livrare. Motivul e simplu: Traficul organic este asociat cu familiaritatea.
    SEO & Social Media conteaza si trebuie sa completeze campaniile platite de publicitate online.
  • Recomandarile de produse sunt un booster de vanzari! Fiecare produs vizualizat de utilizatori poate deveni o ancora pentru alte vanzari.
    Asigurati-va ca procesul de descoperire a produselor din magazinul online este foarte usor pentru utilizatori, prin recomandari (produse inrudite – ex. rochie + accesorii asortate). Ofertele afisate automat pe baza datelor de comportament pot creste ratele de conversie din magazinele online cu 80%!
  • Comenzile plasate de utilizatorii care ajung in magazinul online din email au o valoare mai mare prin comparatie cu cele plasate de utilizatori din alte medii.
    Emailurile pot fi un motor de crestere a vanzarilor, ca si un instrument foarte eficient de loializare a clientilor. Trimiteti periodic newslettere – Fie informative, fie cu promovarea de oferte speciale.

Fun Fact! Emailurile sunt in prezent printre cel mai putin folosite metode de a atrage utilizatorii catre site.

Aveti in plan sa deschideti un magazin online? Sedona ofera solutii complete de software pentru vanzare si gestiune in magazin, integrate cu webshop-uri!

Lasa un comentariu

Adresa de email nu va fi publicata. Campurile marcate cu * sunt obligatorii.